1. Bestilling og leieforhold

En bestilling av opphold hos Haugstad hytter, inkludert eventuelle pakker og tjenester, er en personlig avtale mellom bestiller og Haugstad hytter.

Den som bestiller et opphold må være over 20 år og er også den som er ansvarlig for hele leieforholdet og for alle i samme reisefølge. Bestiller er økonomisk ansvarlig for hele bestillingen, herunder innbetaling av leiesummen samlet og eventuelt erstatning for mangler, skade og uhell som måtte oppstå under oppholdet.

En bestilling kan foretas via våre nettsider eller e-post. Eventuelle endringer eller avbestillinger etter dette må skje på e-post til haugstadhytter@gmail.com. Bestillingen er bindende for partene ved en skriftlig eller elektronisk (via internett eller e-post) bestilling.

Standard betalingsvilkår er omgående ved bestilling. Ingen bestillinger er endelige før oppholdet er betalt. Elektronisk bekreftelse sendes leietaker omgående etter bestilling.

Haugstad hytter forbeholder seg retten til å endre eller kansellere bestillinger som ikke er bekreftet og/eller ikke betalt. Haugstad hytter tar forbehold om feil i bookingen.

Selger/formidler tar forbehold om feil i beskrivelse av boenheter og oppgitte priser.

Selger/formidler har en aldersgrense på leie av hytte på 20 år. Dersom det er foretatt elektronisk booking av personer under denne aldersgrensen, forbeholder selger/formidler seg retten til å annulere kontrakten.

2. Leieprisen

Våre priser er oppgitt i NOK og dekker leie av hytte med rengjøringsartikler og strøm. Forbruksartikler ut over dette, må medbringes (lys, dopapir etc).

Alle skal medbringe eget sengetøy. Dersom leietaker har glemt dette, skal utleier kontaktes. Sengetøy kan da leies mot en tilleggssum.

Strøm til el-biler må kun lades fra egne elbilladere, der dette er lagt inn. Dersom El-billader skal benyttes, må utleier kontaktes direkte om dette. Alternativt finnes el-billader på Spidsbergseter Hotell, samt Ringebu sentrum.

Peisved samt ved til bålpanne er inkludert i leien.

3. Innsjekk

Boenheten må maksimalt bebos av det antall personer som er angitt i beskrivelsen. Ved overskridelse kan utleier avvise dette antall personer.

Innsjekking etter kl. 16.00. Utsjekking før kl. 12.00. Ved utsjekking leveres nøkkelen på samme sted som den er hentet. På forespørsel kan man få senere/tidligere innsjekk/utsjekk om det passer.

4. Opphold

Gjest plikter å behandle boenheten og inventar slik at skade eller unødig slitasje ikke oppstår. Gjest er erstatningspliktig overfor eier for tap eller skade som påføres bygninger eller inventar.

Husdyr kan være tillatt i noen boenheter. Dette er beskrevet på nettsidene. Dyr skal aldri oppholde seg i seng eller sofa/andre møbler. Ved brudd på dette, kan eier sende regning som følge av behov for vask/rens.

Leietaker plikter å informere om hund ved forespørsel/bestilling.

5. Ved avreise

Boenheten skal etterlates ryddig, oppvasken skal være tatt og oppvaskmaskin skal være ryddet ut av, bord og benker skal være vasket samt søppel fraktet til avfallsstasjonen, inkludert flasker og pant.

Kjøleskap og ovn skal tørkes av. Gulv skal være vasket, samt bad (inkl. vask og dusj). Aske skal tømmes i egen askebøtte, fra både peis og bålpanne.

Ved avreise, skal vaskeliste krysses av, tas bilde av og sendes til Hogne på 95888460.

Selger/formidler forbeholder seg retten til å fakturere det antall timer en eventuell merkostnad med dette, dersom dette punktet ikke er overholdt.

6. Endring av opphold

Du kan endre din bestilling inntil 7 dager før ankomst mot et gebyr på kr 800,- per endring. Endringene du kan utføre er å bytte til en annen dato eller bytte av utleieenhet.

Endringsgebyret må være innbetalt til oss før den blir effektuert og senest 7 dager før ankomst. Endring av dato eller enhet må skje skriftlig på e-post til: haugstadhytter@gmail.com.

Endring av opphold 7 dager eller mindre før ankomst kan ikke endres til gavekort eller på annen måte kompenseres.

7. Avbestilling

Alle bestillinger er endelige og kan ikke avbestilles. Bestiller må gi umiddelbart beskjed til utleier hvis bestiller ikke kan benytte seg av en bestilling.

Utleier kan da forsøke å leie ut enheten til noen andre. Lar dette seg gjøre vil bestiller få tilbake inntil 90% av fakturasummen. Vi anbefaler at du sikrer deg med en reiseforsikring som vil kunne dekke disse kostnadene.

Selger/formidler kan oppheve avtalen i følgende tilfeller:

Utleier/eier kan foreta utkastelse dersom leietakeren vanskjøtter boenheten eller forstyrrer ro og orden. Selger/formidler har i slike tilfeller rett til ytterligere erstatning utover leien og depositum, inntil samtlige kostnader er oppgjort og betalt.

Eventuelle ekstrautgifter i forbindelse med hjemreise betales av leietakeren.

Klargjøring for innsjekking er etter kl. 16.00. Dersom uforutsett hendelse fører til at boenheten ikke kan benyttes, skal selger/formidler forsøke å finne annet boalternativ.

Selger/formidler skal forsøke å finne best mulig boenhet, men kan likevel ikke garantere like bra standard. Leietaker betaler samme pris, eller lavere hvis den nye boenheten har lavere pris enn opprinnelig bestilte boenhet.

Dersom leietakeren ikke betaler leien innen fristen kan selger/formidler avbestille avtalen.

8. Personvern

Når du bestiller et opphold så registreres e-postadresse, navn, adresse og telefon nr. Disse opplysningene gis videre til eieren av produktet du kjøper/leier. Opplysningene brukes kun til å kontakte deg angående produktet hvis det er behov for det.

Ved å bruke denne nettsiden samtykker du i at vi kan lagre cookies i din nettleser. "Cookies" - eller "Informasjonskapsler" - er en standard teknologi som brukes av de fleste nettsider i dag.

Informasjonen vi samler inn bruker vi til å gjøre nettsidene våre bedre for våre kunder. Informasjonen benyttes kun internt og videreføres aldri til andre. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere deg personlig.

Hvis du benytter funksjonen "Husk meg" eller "Autoinnlogging" lagres det en cookie som gjør at vi automatisk kan logge deg inn.

9. Force Majeure

Haugstad hytter hefter ikke for leieforhold i tilfelle naturkatastrofe, ekstreme værforhold, epidemiske sykdommer, grensesperringer, stopp for salg av valuta eller annen form for force majeure.

Det vil si at hvis Haugstad hytter må holde stengt eller ikke kan ta imot gjester grunnet forhold som er utenfor vår kontroll kan man ikke kreve innbetalt beløp for hytteleie, aktiviteter, pakker etc. refundert.

10. Gyldig versjon og oppdatering

Oppdatert gyldig versjon av våre leiebetingelser finner du på våre nettsider. Oppdatert 05.05.2025.

Copyright © 2025 Haugstad Hytter AS
Cloud Booking v1.3.28
 
Brukeravtale
Personvernerklæring
Kontakt oss